Ajankohtaista

Asiantuntijana Mediconsultilla: "Olen asiakkaan ääni Mediconsultin sisällä"

Kirjoittanut Mediconsult | 30.5.2023

Asiantuntijana Mediconsultilla -juttusarja esittelee ammattilaisiamme, jotka kertovat omasta työstään ja Mediconsultin kulttuurista. 

Minkälaisten asioiden parissa teet töitä eli mitä työsi pitää sisällään? 

Teen työtä Mediconsultin asiakkaiden kanssa. Vastaan omien asiakkaideni kokonaistilanteesta: pysyn tietoisena heidän tarpeistaan sekä niistä projekteista, myynneistä ja budjetoinneista, jotka ovat heillä meneillään. Suunnittelen asiakkaiden kanssa tulevaa ja yhdessä varaudumme tuleviin tarpeisiin. Tärkeänä osana työtäni ovat säännölliset tilannekatsaukset sekä vuoropuhelu asiakkaiden kanssa.

Aloitin Mediconsultilla myyntiassistenttina ja suoritin tradenomiopinnot töiden ohessa. Myyntiassistentin tehtävässä yhdistyi kiinnostavalla tavalla sote ja liiketoiminta, olinhan itsekin harkinnut uraa terveydenhuollon parissa. Urapolku jatkui myyntikoordinaattoriksi, sitten asiakkuuskoordinaattoriksi ja -päälliköksi. Eräs tärkeä syy siihen, että viihdyn Mediconsultilla on mahdollisuus kehittää osaamistaan ja kasvaa uusiin vastuisiin.

Mikä on työssäsi pinnalla juuri nyt?  

Uudet hyvinvointialueet, ehdottomasti! Perustyömme lisäksi autamme asiakkaita välittämällä muilla alueilla hyväksi havaittuja käytäntöjä ja ideoita.

Nimeä kolme parasta asiaa työssäsi.

Ensimmäisenä asiakkaat. Upeiden, erilaisten asiakkaiden parissa pääsen mukaan vaihteleviin tilanteisiin ja uusiin juttuihin enkä ehdi kyllästyä.

Toisena työn merkityksellisyys. Tunnen aidosti auttavani suomalaista sosiaali- ja terveydenhuoltoa.

Kolmantena työkaverit. Meillä on mahtava Mediconsult-yhteisö, jota voisin kutsua MC-perheeksi.

Ketkä ovat tärkeimmät yhteistyökumppanisi? 

Asiakkaat, asiakkailla käytössä olevien muiden järjestelmien (esim. taloushallinto) toimittajat, muut sairaalat joihin asiakkailla on erilaisia yhteyksiä, esimerkiksi lähetteitä tai ostopalveluhankintoja. Mediconsultilla yhteistyökumppaneitani ovat kaikki, sillä kaikki liittyvät asiakkuuksiin, mutta erikseen voisin mainita myynnin ja tuotekehityksen.

Asiakkaat ovat minuun yhteydessä silloin, kun heillä on uusia tarpeita. Selvittelen, miten voimme vastata asiakkaan tarpeisiin ja varmistan asioiden etenemisen. Toimin asiakkaan viestinviejänä: Jos asia on asiakkaalle erityisen kiireellinen tai merkityksellinen, yritän omalta osaltani antaa tarvittavan tuen, jotta asia saadaan ratkaistua mahdollisimman nopeasti. Voisinkin kuvailla olevani asiakkaan ääni Mediconsultin sisällä.

Miten MC:n arvot (asiantuntijuus, arvostus, läpinäkyvyys, yhteistyö) näkyvät työarjessasi?

Mediconsultilla on töissä eri alojen asiantuntijoita hyvin erilaisilla taustoilla. Yhteistyössä meistä erilaisista paloista syntyy palapeli, jossa kaikki ovat tärkeitä palasia. Minulla on arvostettu olo. Osaavien asiantuntijoiden palapelin ansiosta yhteistyönä syntyvät myös meidän suomalaiseen soteen suunnitellut asiakas- ja potilastietojärjestelmämme ja niihin liittyvät muut palvelumme. 

Onko jotain mitä muut eivät sinusta välttämättä tiedä tai eivät osaisi arvata?

Olen hyvin sosiaalinen, mutta viihdyn myös yksin mökillä Enonkoskella, vaikka halkoja hakkaamassa. Tosin viikko alkaa olla maksimiaika, sitten pitää päästä jo ihmisten ilmoille.

Kiinnostaako työ MC:lla: Katso avoimet työpaikat tai verkostoidu kanssamme Urasivuilla!